2015. június 10., szerda

Linguine paradicsommal és bazsalikommal

Biztosan Veletek is előfordult már, hogy nagyon rákészültetek egy főzésre vagy ételre, és a végén egyáltalán nem úgy sült el a dolog, ahogy elképzeltétek. Ma velem pontosan ez történt. Találtam egy jó kis kölesgombóc receptet, nem az a hagyományos (csokival volt töltve!), ami nagyon megtetszett, gondoltam kipróbálom. A végeredmény: kuka. Valamiért nem sikerült, nem tudom, hogy én rontottam-e el valamit vagy a recept volt hibás. Az eredményt tekintve végül is mindegy. Pár éve az ilyen esetek után áltakában úgy felhúztam magam, hogy képes voltam órákig duzzogni. Ma már más a helyzet :), hűvös nyugalommal konstatáltam, hogy ez nem sikerült. Persze, kissé csalódott voltam, de nem sok időm volt szomorkodni, össze kellett ütnöm valamilyen gyors ebédet. És mi más jöhetne ilyenkor szóba, mint a villámgyors olasz konyha. Gyors ellenőrzés a hűtőben az alapanyagok között, és kezdődhet a főzés!

Linguine paradicsommal és bazsalikommal

  • 25 dkg linguine (nálam teljes kiőrlésű)
  • 10-12 szem jó érett koktélparadicsom
  • 1 gerezd fokhagyma
  • 2 ek olivaolaj
  • só, bors, friss bazsalikom
  • sajt
A tésztát bő, sós, forrásban lévő vízben kifőzzük. Közben elkészítjük a mártást: a fokhagymát átnyomjuk  fokhagymanyomón, megfuttatjuk a felhevített olivaolajon. Majd hozzáadjuk a félbevágott koktélparadicsomokat, sózzuk, borsozzuk. Pár percig pároljuk, közben a paradicsom egy kis levet is fog engedni, de ez nekünk nem baj, mert a tészta majd magába szívja. A végén hozzáadjuk a bazsalikomot, majd a leszűrt tésztát. Összekeverjük, megszórjuk egy kis reszelt sajttal. Ennyi!
Ha időközben a kölessel barátok leszünk, szólok.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése