2015. április 12., vasárnap

Francia hétvége

Ma francia napot tartok. :) Nem direkt, csak úgy alakult, hogy az ebéd és a desszert is francia lett. Mindkettőre a neten böngészve találtam rá, nagyon megtetszettek, jobban utánuk néztem és ma az asztalomra kerültek. A vacsorához lehet egy kis bor is kerül az asztalra.. ;)
A főétel egy nagyon finom csirke, friss és fűszeres, citromos és fokhagymás. És vajas. Mondtam már, hogy szeretem a francia konyhát? :)
A desszert pedig egy nagyon egyszerű kis süti, amit a kaland kedvéért próbáltam ki. Kíváncsi voltam valóban működik-e az, amit a receptben leírtak. Jöjjenek a receptek!

Citromos-vajas csirke

  • 1 nagyobb csirkemell (az eredeti recept 8 csirkecombot ír)
  • 250 ml csirke alaplé
  • 125 ml tejszín
  • 3 ek vaj
  • 3 gerezd fokhagyma
  • 1 citrom héja és leve
  • só, bors
  • 1 tk füstölt pirospaprika
  • 1 tk kakukkfű
  • 5 dkg grana padano
A sütőt előmelegítjük 180°C-ra. A csirkét sóval, borssal és a füstölt pirospaprikával befűszerezzük, másfél evőkanál vajat felolvasztunk egy magasfalú serpenyőben, és a husikat pár percig süssük benne, de nem kell készre sütni. Kivesszük a csirkemellet a serpenyőből, át a tálba/tepsibe amiben a sütőbe fogjuk rakni, majd a serpenyőnkbe beledobjuk a vaj másik felét is. A fokhagymát illatosra pirítjuk a vajban, majd hozzáadjuk a citrom lereszelt héját is. Pár perc után felöntjük az alaplével, felforraljuk. Ha felforrt, beletesszük a sajtot és a tejszínt, ízesítjük a kakukkfűvel, bele facsarjuk a citrom levét. A sajtot felolvasztjuk a mártásban. Ha van bébispenótunk, akkor kb. két csészényit most adhatunk a mártáshoz. Az elkészült mártást a husikra öntjük, és 25-30 perc alatt megsütjük.
Köretként én cukorborsót főztem, amit kicsit megtörtem.

az elkészült csirke

az ebéd tálalva


Gâteau magique

  • 4 tojás
  • 140 g cukor
  • 110 g finomliszt
  • 500 ml tej
  • 1 ek víz
  • 125 g vaj felolvasztva
  • 1 rúd vanília kikapart magja
 A sütőt előmelegítjük 160°C-ra. A tojásokat kettéválasztjuk, a sárgájukat a cukorral, a vízzel és a vanília kikapart magjával habosra keverjük. Majd hozzáadjuk a vajat és a lisztet. Felöntjük a tejjel és elkeverjük benne a masszát. Végül a felvert tojásfehérjét, ami lényegében úszni fog a tetején, az a lényeg, hogy ne legyenek benne nagy hab darabok. Egy nagyon híg tésztát kapunk, de ennek ilyennek kell lennie, ijedtségre semmi ok. Egy sütőpapírral bélelt tepsibe öntjük, én 25x37 cm-esben sütöttem, de egy kisebben szebben mutat, mert abban magasabb a süti. Egy órán keresztül sütjük, ha kész van és kihűlt 1-2 órára érdemes hűtőbe tenni. És most jön a varázslat! Ha felszeleteljük, akkor látni fogjuk, hogy a sütink rétegekre vált. A közepe és az alja pudingszerű lesz, egy nagyon finom mutatós sütit kapunk.
Kakaós verzióban is létezik, mindössze az a különbség, hogy abban nincs vanília, és a liszt mennyiségét le kell csökkenteni 70 grammra és a maradék 40 grammot kakaóval kell pótolni. A többi ugyanaz.

látjátok a rétegeket? :)



Bon appétit!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése