2015. május 1., péntek

Ami nekem kimaradt...

Biztosan emlékeztek még gyerekkorotokból arra, mikor a nagymamánál nyaraltatok és ő ellátott titeket mindenféle finomsággal, mint a palacsinta vagy a gombóc. Sok-sok emlék elevenedhet fel a mai recepttel kapcsolatban. De nem nekem. :) Őszintén bevallom, hogy ez az én gyerekkoromból kimaradt (mármint a mai recept, a nagyi finomságai nem, azok megvoltak és vannak a mai napig). Nem tudom, hogy miért nem ettem én ilyent, nem készített senki a környezetemben? Jóég tudja.. de eljött az ideje annak, hogy bepótoljam, és jól bekajáljak belőle. Úgyhogy valamelyik nap fogtam magam és elkészítettem magamnak a barátfülét.

Barátfüle (vagy derelye)
2-3 személyre való adag

  • 50 dkg krumpli
  • 1 tojás
  • 15 dkg finomliszt
  • 2,5 dkg vaj felolvasztva
  • csipetnyi só
  • 2 ek olaj
  • 5 dkg zsemlemorzsa
  • lekvár
  • a tálaláshoz porcukor, kis fahéj, kedves gyerekkori emlékek...
A krumplit héjastul enyhén sós vízben megfőzzük, hagyjuk kihűlni. Amíg erre várunk, addig elkészíthetjük a morzsát: az olajat felhevítjük, majd elkeverjük benne a zsemlemorzsát és megpíritjuk. A kihűlt burgonyát meghámozzuk, krumlinyomón átnyomjuk. Ha ilyen szerszámmal nem rendelkezünk, akkor egész egyszerűen reszeljük le. A krumplihoz hozzáadjuk a tojást, a lisztet, a sót és a vajat. Összegyúrjuk, a krumplitól függően szükség lehet még lisztre, egy homogén, nem túl ragacsos tésztát kell kapnunk. Egy nagy fazékban vizet forralunk, ebbe is mehet egy csipetnyi só. A tésztánkat ketté választjuk, az egyik felét kisodorjuk, és átrakjuk egy lisztezett tepsire. A másik felét is kinyújtjuk, nagyjából egyforma nagyságúak és formájúak legyenek. A nekünk szimpatikusabbra egy-egy kiskanál lekvárt rakunk, én barack-, szilva-, és meggylekvárt használtam. A halmocskák között legyen úgy 3 centi távolság, és minél keményebb lekvárt használunk, annál jobb. Az üres tésztánkat ráhelyezzük a lekvárosra, jól rányomkodjuk, a lekvárhalmok körül is. Felvágjuk a tésztát négyzetekre és a forrásban lévő vízben addig főzzük, míg a fel nem jönnek a víz tetejére. Innen egyenesen a zsemlemorzsába kerülnek, jól meghempergetjük benne őket.
Tálaláskor megszórjuk egy kis porcukorral és fahéjjal.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése