2015. május 8., péntek

Risotto agli asparagi - Zöldspárgás rizottó

Szép estét mindenkinek! Egy kicsit megint eltűntem, de nem unatkoztam. :) Az elmúlt pár nap eseményeiből Ti is kaptok egy kis ízelítőt.
Aki még nem vette volna észre, annak szólok, hogy beköszöntött a spárga szezon. Az év egyik legszebb időszaka. Mikor a héten megvettem az első idei spárga csokrom, majd kiugrottam a bőrömből, szerintem a többi vásárló egész egyszerűen hülyének nézett, úgy örültem a szépséges zöldség csokornak.
Kis mérlegelés és gondolkodás után az egyik kedvenc fogásom készítettem el, A risottót. A gombás változatról már írtam itt, most megosztom Veletek a spárgás változatot is. A rizottó főzés alapjairól itt most nem írok, néhány fontos alapinfót és tudnivalót már megírtam, nézzétek meg azt is és ha kérdéseitek vannak írjatok bátran.

Risotto agli asparagi

  • 25 dkg rizottórizs
  • 25 dkg zöldspárga
  • 1 marék cukorborsó
  • 1 gerezd fokhagyma
  • 1,5 dl fehérbor
  • 0,5 l zöldség alaplé
  • só, bors, bazsalikom
  • 2-3 dkg vaj
  • 5 dkg parmezán
  • 2 ek olivaolaj
A spárgát előkészítjük: a zöldspárga megtisztítása könnyű feladat, kezünkbe fogjuk, meghajlítjuk és magától letörik a fás része. Feldaraboljuk, 1 evőkanál olivaolajat felhevítünk, a spárgát és a borsót megdinszteljük, majd egy fél pohárnyi vizet löttyintünk alá. Sózzuk, borsozzuk, ízesítjük bazsalikommal, és  megpároljuk. Elkészítjük a rizottó alapot: a fokhagymát megfuttatjuk az olivaolajon, majd a rizst üvegesre pirítjuk, felöntjük a borral. Miután elpárolgott a bor, merőkanalanként hozzáadjuk az alaplevet, és folyamatos kevergetés mellett a rizst al dentére főzzük. Félidőben hozzáadjuk a zöldséges keverékünket, és a továbbiakban együtt főzzük. Ha elkészült, lekapcsoljuk alatta a tüzet, hozzáadjuk a vajat és a parmezánt, elkeverjük. Azonnal tálaljuk és megesszük a krémes, lágy rizottót.
Jó étvágyat!!


éljen a tavasz :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése