2015. május 2., szombat

Crostata alla marmellata

Ma megint egy itáliai finomságot hoztam, amelyik igazi olasz fogáshoz híven nagyon gyors és egyszerű. Semmi nagy ördöngősség nincs benne, ez egy könnyű kis lekváros pite. Szerintem minden nemzetnek megvan a maga verziója a különféle töltelékkel töltött, omlós tésztás pitére. Az olaszoknál ez a crostata. Receptje már a 15. századi szakácskönyvekben is felbukkan, ma is népszerű desszert. Készítik gyümölcsökkel, lekvárral, nutellával, ricottás töltelékkel, néha sósan is.
A sütit a Rozmaring&Csokoládé blogon megjelent recept alapján készítettem: http://rozmaringescsokolade.blogspot.sk/2012/09/crostataszilvalekvarral.html

Crostata alla marmellata

  • 28 dkg finomliszt
  • 16 dkg cukor
  • 8 ek vaj
  • 1 citrom reszelt héja
  • csipet só
  • 1 tojás
  • 1 tojássárgája
  • 2 ek marsala
  • lekvár
A lisztet beleszitáljuk egy tálba, hozzáadjuk a cukrot, a sót, a citrom héját, a tojásokat, a marsalát és a vajat. Összegyúrjuk, fontos, hogy gyorsan dolgozzuk  vele, nehogy a vaj túlságosan megolvadjon a kezeink között. Ha ez megvan a tésztát kettéválasztjuk egy kisebb és egy nagyobb adagra, a kicsi harmada legyen a nagynak. Egy kis időre a hűtőbe rakjuk pihenni.
A sütőt előmelegítjük 175°C-ra. Az eredeti recept egy 20 cm-es formát ír elő, nekem ugyanez a mennyiség elég lett egy 29 cm-es piteformához, persze az enyém vékonyabb lett (de ez az ízén nem ront semmit :)). A nagyobbik tésztát kisodorjuk, belerakjuk és nyomkodjuk a sütiformánkba. Megkenjük lekvárral, én saját készítésű szilvalekvárt használtam. A kisebbik tésztát is kinyújtjuk, 1 centi vastag csíkokat vágunk belőle, és megcsináljuk a rácsos mintát a süti tetején. A széleit elegyengetjük, majd 30 perc alatt készre sütjük.
Tálalás előtt megszórhatjuk porcukorral.


frissen a sütőből


vajon hová tűnhetett a fele? :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése