2016. február 22., hétfő

Banános csokitorta

Ismeritek azt az érzést, amikor az egész heti munka után lefáradva, hatalmas ujjongással köszöntitek magatokban a péntek estét, mert vár rátok a.... torta sütés. :) Nővérem kérésére kellett készítenem egy szülinapi tortát, az elkészítéséhez teljesen szabad kezet kaptam, testvérkém gyakorlatilag rám bízta a torta ízvilágának kiválasztását. Egy klasszikus csoki-banán kombináció mellett döntöttem. Ennél a sütinél nemcsak az ízkombináció klasszikus, hanem a csokoládékrém is. Igazi főzött krém, tojásból, kakaóból, csokiból és vajból. Ez az igazi. Gyerekkorom szülinapjai jutnak róla eszembe, mama sütött mindig nekem csokistortát ilyen főzött krémmel. Ehhez semmilyen pudingos krém nem fogható.
Banánnal párosítva is remek, higgyétek el, egyszer csináltok ilyen krémet, azután mindig így fogjátok.
Azt itt leírt mennyiség ey 28 cm-es átmérőjű tortaformához elegendő.

Banános csokitorta

Tészta (egyenként sütve, 3 ilyen kell):
  • 5 tojás
  • 5 ek porcukor
  • 3,5 ek liszt
  • 1,5 ek banános pudingpor
  • fél csomag sütőpor
  • csipet só
A sütőt előmelegítjük 200 fokra, a formát is előkészítjük kibéleljük sütőpapírral vagy kivajazzuk-lisztezzük. A tojásokat kettéválasztjuk, a fehérjékből a sóval kemény habot verünk. Hozzáadagoljuk a tojások sárgáját, majd a porcukrot, óvatos mozdulatokkal beleforgatjuk a lisztet, a pudingport és a sütőport. Kb. 15 perc alatt készre sütjük. A lapokat kihűtjük.

Krém
  • 8 tojás
  • 20 dkg étcsokoládé
  • 6-7 ek kakaó
  • 40 dkg cukor
  • 50 dkg vaj
  • továbbá 4-5 banán
A tojásokat jól elkeverjük a cukorral és a kakaóval, gőz fölött főzni kezdjük. Ha már kezd melegedni, hozzáadjuk a felkockázott csokit. Addig főzzük míg egy picit sötétebb nem lesz, és nem kezd el finoman illatozni - ez úgy 10-15 percet fog igénybe venni. Ne ijedjünk meg, ez nem lesz olyan sűrű, mint a puding, legalábbis addig, míg ki nem hűlt. Mindenképp hűtsük le szobahőmérsékletűre, a vaj is olyan legyen. Keverjük jó habosra, majd adjuk hozzá a tojásos keveréket. Egy szép és finom csokikrémet kapunk.
A banánokat karikázzuk fel. Az egyik lapot kenjük meg fele annyi krémmel, mint amennyit egy lapra szánnánk. Rendezzük el rajta a banánkarikák felét, majd egy újabb krémréteg kerül felé. (Ezért mondtam, hogy a krémet felezzük meg, közé megy a banán.) Rárakjuk a második lapot, majd a krémes banános pontot megismételjük. Legfelülre egy lap kerül. A krémből bőven marad díszítésre, amit mindenkire rábízok. Én a tetejére hamis csokimázat tettem: porcukor és kakaó keverékét folyékonnyá tettem egy kevés meleg víz segítségével, nem kell hogy tiszta folyós legyen, inkább mint az olvasztott csoki. Majd a torta oldalát bevontam a maradék krémmel, és habzsákkal habrózsákat nyomtam rá, valamint banános csokit raktam rá.
Éjszakára hagyjuk hűtőben.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése