2016. február 25., csütörtök

Chia puding

Ismeritek, prőbáltátok már a chia magot? Ez az azték zsálya termése rendkívül jó tulajdonságokkal rendelkezik: nagyon magas az omega 3 tartalma, sok benne az ásványi anyag, szabadgyököket tartalmaz, a neten böngészve egy csomó leírást találhattok a hasznos tulajdonságairól.
Tojásallergiával rendelkezőeknek nélkülözhetetlen, ugyanis helyettesítheti azt, és gluténmentes, így sokféle diétába beilleszthető. Fogyókúrázók barátja, fogyasztása növeli a teltségérzetet.
De, nekünk, nemfogyozó-diétázóknak is érdemes beépíteni az étrendjébe, egész egyszerűen azért, mert csekély munkával nagyon finom puding készíthető belőle. :)

Chia puding (itt most banánnal)
(1 személyes adag)

  • 2 ek chia mag
  • 1,5 dl tej/kókusztej/rizstej/...
  • 1ek méz
Ez az alap: a folyadékban elkeverjük az édesítőt, majd a chia magot, végül egy éjszakára hűtőbe rakjuk. Ha sietünk 1-1,5 óra is elég neki. Másnap felkarikáztam mellé 1 banánt. Kitűnő reggeli volt!
Rakhatunk hozzá másféle gyümölcsöket, fahéjat, és én csináltam már 1 kanál kakaóval és 2 kanál mogyorókrémmel (ezeket a tejhez kevertem, amit picit felmelegítettem), na az egyenesen isteni volt...
Próbáljátok ki, és variáljátok bátran!

reggeli újságolvasás közben, a szemfülesek kiszúrhatják mit olvasok :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése