2016. február 10., szerda

Rosé kacsamell burgonya gratin-nel

Újra itt vagyok. Picit eltűntem, pedig az ősszel már azt ígértem, hogy jövök és hozom a finomabbnál finomabb recepteket. Aztán az élet közbeszólt. Itt most nem részletezném mi történt, arról majd máskor egy másik fórumon, a lényeg, hogy itt vagyok, és hoztam néhány finomságot is.
Így a Valentin nap előtti utolsó pillanatokra hoztam egy tökéletes vacsora ötletet, aki valami nem hétköznapi dologgal akarja elvarázsolni kedvesét. A kacsamell az utóbbi években lett újra nagyon felkapott, és mivel valószínű, hogy ez nem kerül hétköznapokon a konyhaasztalra, ezért különleges alkalmakra egyszerűen adja magát. A kacsamell sütése egyáltalán nem nagy ördöngösség, és a köret, a gratin is egyszerű feladat. Nagy tál helyett én 9 cm átmérőjű szufléformában készítettem, így a tálalás is különlegesebb.

Valentin napi menü:
Rosé kacsamell burgonya gratin-nel 
(2 személyre)

  • 2 szelet kacsamell
  •  bors, rozmaring
  • 4-5 nagyobb burgonya
  • 0,5 dl tej
  • 1 dl tejszín
  • 1 dkg vaj
  • 5 dkg reszelt sajt (legjobb a gruyére)
  • só, bors, szerecsendió
A kacsamell bőrös felét beirdaljuk, vigyázunk, hogy a húsba ne vágjunk bele. Majd beledörzsöljük a borsot és a rozmaringot. Egy órát pihentetjük. Folytassuk a körettel: a burgonyát meghámozzuk, és vékony karikákra szeljük. Minél vékonyabb annál jobb, közben a tejben és a tejszínben felolvasztjuk a vajat, és beletesszük a fűszerekt, ízlés szerint sót, borsot és egy kis szerecsendiót. A kis szufléformákat vékonyan kikenjük olajjal, majd egymásra rétegezve rakjuk a krumplikarikákat, amit leöntünk a tejszínes vajas keverékkel, a tetejét megszórjuk a sajttal.
200 fokra előmelegített sütőbe toljuk, és 45 perc alatt megsütjük.
A kacsamell sütését érdemes úgy időzíteni, hogy összhangabn legyen a gratin-nel, vagyis ahogy az kész van, menjen a kacsa a sütőbe. A husit egy teflon serpenyőben bőrös felével lefelé sütni kezdjük, egy fedővel picit le is nyomhatjuk. Zsiradék nem kell alá, mert sütés közben kiadja magából a zsírt. Oldalanként 3 percet adunk neki, miután mindkét felén megvolt a 3 perc, sütőbe toljuk és 10 percig sütjük, ha picit jobban átsütve szeretjük legyen 13 perc (de ne több :)). Miután kivettük a sütőből ugyanennyi ideig pihentetjük, hogy a hús szaftos maradjon. Végül csíkokra vágva tálaljuk a gratin-nel.






És nincs igazi Valentin napi menü desszert nélkül! Ennek a fogásnak méltó kísérője és zárása a mousse au chocolat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése