2019. november 17., vasárnap

Narancsos répatorta (Süti kihívás IV.)

Közeledek a sütis kihívásom feléhez, és elmondhatom, hogy eddig jól állok: teljesítési arányom 4/4! :) Amilyen sűrű időszak közepén vagyok, ezt egy nagy teljesítménynek érzem. Most nagyon boldog vagyok attól, hogy kitaláltam és belevágtam ebbe a projektbe, mert összeségében teljesen feltölt és erre most nagy szükségem van.
Az eheti desszert ízvilágában már kicsit a karácsonyi időszakot hozza el, a torta ideális zárása lehet egy ünnepi menünek. Többféle recept átböngészése és tanulmányozása után, végül az egyiket se követtem pontosan, hanem összegyúrtam egyet. Ahogy egy kedves ismerősöm megjegyezte, az improvizációból sokszor jó dolgok sülnek ki. Jelen esetben ez szószerint így történt. :)

Narancsos répatorta



Hozzávalók:
Tortalapok - kettő kell belőle, választhatunk, az itt felsorolt alapanyagokat megduplázzuk és egyben megsütjük, majd kettévágjuk. Ezesetben figyeljünk a sütési időre, mert hosszabb idő kell ahhoz, hogy átsüljön. Vagy úgy, ahogy én csináltam, a két lapot külön sütjük meg. Szóval, az egy laphoz kell:


  • 200 g reszelt sárgarépa
  • 100 g teljes kiőrlésű búzaliszt
  • 50 g finomliszt
  • 125 g darált dió
  • fél csomag sütőpor
  • 1 tk fahéj
  • késhegynyi gyömbér és ánizs
  • 10 dkg kókuszvirág cukor
  • 2 tojás 
  • 125 ml olaj
  • 1 narancs reszelt héja + ha túl sűrűnek éreznénk a tésztát, akkor a lazításhoz a narancs leve
A sütőt előmelegítjük 180°C - ra és egy 22 cm-es tortaformát kivajazunk és lisztezünk. A tojásokat a cukorral habosra keverjük, majd hozzáadjuk az olajat. Az összes többi hozzávalót összekeverjük és a tojásos keverékhez adjuk. Ha itt érezzük túl sűrűnek, akkor most jöhet a frissen facsart narancslé. Beleöntjük az előkészített tortaformába és 35-40 perc alatt készre sütjük. Tűpróbával ellenőrizzük, hogy átsült-e.

Krém:
  • 500 g mascarpone
  • 200 ml tejszín
  • 2 púpos ek porcukor
  • egy kis narancshéj
A tejszínből kemény habot verünk, majd hozzáadjuk a krémsajtot és a porcukrot, simára keverjük és a végén reszelhetünk hozzá egy leheletnyi narancshéjat.
Az egyesszámú kihűlt tortalapot megkenjük a krém 2/3-val, majd rátesszük a másik lapot. A torta tetejét és oldalát bevonjuk a maradék krémmel. Tetszés szerint díszíthető, nálam narancskarikák és dió került a tetejére. Egy éjjelre hűtőbe tesszük (és kibírjuk, hogy addig nem esszük meg).


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése