2019. december 15., vasárnap

Profiterol (Süti kihívás VIII.)

A francia klasszikus kényeztetés mesterfokon. Azért is készült, hogy kényeztessek - méltó megkoronázása volt a vacsorának, amit adtam. A vendégem nagyon elégedett volt, persze én magam majd belehaltam az izgalomba. :) Finomat akartam csinálni, hogy örömet okozhassak és a visszajelzés alapján, sikerült. Noha az egész menü megérdemelne egy bejegyzést, most csak a sütit dokumentálom. A vacsora egyébként vörös boros marhapörkölt volt házi készítésű knédlivel, ráadásul egy stollent is készítettem, ami a következő bejegyzés témája lesz. Úgyhogy szombaton egész nap a konyhában alkottam és nagyon élveztem. :)

Profiterol



Hozzávalók a tésztához (20 darabhoz):

  • 3 tojás
  • 80 g vaj
  • 160 ml víz
  • 100 g  liszt
  • csipet só
A vizet a vajjal és a sóval együtt felforraljuk, majd belekeverjük a lisztet (még a tűz fölött). Egynemű masszát kapunk, akkor lesz jó, ha magától elválik az edény falától. Lehúzzuk a tűzről és egyenként (!) elkeverjük benne a tojásokat. A sütőt előmelegítjük 200 °C-ra, egy tepsit kibélelünk sütőpapírral. A tésztánkat egy nyomózsákba töltjük és kis halmokat nyomunk. Ebből a mennyiségből nekem 20 darab lett. Ha csúcsosak lennének, akkor vizes ujjal lesimítjuk és lekenjük őket tojással. 20 perc alatt készre sütjük. Megvárjuk, míg kihűlnek.

Créme Chantilly

  • 200 ml tejszín
  • 2 ek porcukor
  • vaníliacukor
A nagyon puccosan hangzó Créme Chantilly nem más, mint vaníliás tejszínhab. A tejszínt kemény habbá verjük, a cukrokkal édesítjük. A fánkokat kétféleképpen tölthetjük meg: vagy ketté vágjuk őket, vagy kilyukasztjuk és úgy nyomjuk bele a habot.

Csoki öntet

  • 200 ml tejszín
  • 100 g csoki
  • 10 g vaj
A tejszínt felforraljuk, majd beleolvasztjuk a csokit. Lehúzzuk a tűzről és simára keverjük benne a vajat. Azután mindössze ennyi dolgunk van:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése