2019. december 30., hétfő

Süti kihívás vége + recept a szilveszteri bulihoz ;)

Előzetesként mutatok egy képet a legújabb recepthez:


De előtte Süti kihívás! Büszkén kijelenthetem, hogy a saját magam felállított kihívást 100%-ra teljesítettem (sőt, ha úgy vesszük még túl is szárnyaltam a magammal szemben felállított követelményeket). Mind a 9-féle süti elkészült, a 10. egy Jolly Joker volt - itt szabad kezet adtam magamnak. A gesztenyés szelet, a csokis fatörzs és a málnás muffin készült az utolsó opció gyanánt. A recepteket, ha kéritek, hozom. :) Így összegezve az egészet, azt kell mondanom, hogy egy hatalmas ötlet volt ez a kihívás. Imádtam a készülődést, a tervezést hozzá. Sok olyan receptet kipróbáltam, ami már régóta szerepelt a bakancslistámon és régi kedvencek is újra terítekre kerültek. A konyhai sertepertélés mellett az íráshoz való kedvem is visszajött, úgyhogy a blogolást is tovább folytatom. Sőt, 2020-ra már kitaláltam az új kihívást, ha már így bele jöttem. :) A legnagyobb félelmem, miszerint a nyakamon marad a sok finomság, teljesen alaptalannak bizonyult, a családom és a barátaim örömmel segítettek az elpusztításukban és rendszeresen érdeklődtek hogy állok, mi lesz a következő, stb. Hálám jeléül egyelőre csak annyit vetítek előre, hogy jövőre sem maradtok Mennyei falatok nélkül! ;)


Most jöjjön a friss recept, amelyik tökéletes választás a holnapi szilveszteri bulira és még simán elkészíthető.

Diós patkó


  • 60 dkg rétesliszt
  • fél kocka élesztő
  • 2 kanál cukor
  • kb. 1,5-2 dl tej
  • 2 tojás + egy a lekenéshez
  • 1,5 dl olvasztott vaj vagy margarin
  • 3 csipet só
A töltelékhez:
  • 30 dkg dió
  • 15 dkg cukor
  • fahéj ízlés szerint
Egy kicsi tejben, kevés cukorral felfuttatjuk az élesztőt. A tészta hozzávalóit összegyúrjuk, dagasztjuk és meleg helyen a duplájára kelesztjük. A tej mennyisége függ a liszt fajtájától, a tészta állagán érezhető, hogy mennyi kell bele. A sütőt előmelegítjük 200 °C-ra, a tepsiket kibéleljük sütőpapírral. A töltelék hozzávalóit összekeverjük egy kevés forró vízzel, egy formázható masszát kell kapnunk. A megkelt tésztát kisodorjuk, 6x6 cm-es négyzetekre vágjuk és a közepére rakunk egy kiskanálnyi diós masszát. Felcsavarjuk, a széleit összenyomjuk, patkót formázunk belőlük. A patkókat megkenjük egy felvert tojással, amit kicsi vízzel higítunk. Kb. 10-12 perc alatt aranybarnára sütjük őket. Ahogy kivesszük őket, rögtön megkenjük egy kis vajjal vagy margarinnal és leszórjuk porcukorral.

Minden kedves olvasómnak csodaszép 2020-as esztendőt kívánok!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése