2015. augusztus 17., hétfő

Túrógombóc

A túrógombóc elkészítésétől sokan tartanak, pedig rém egyszerű elkészíteni. Legtöbben ugye attól tartanak, hogy a főzés közben szétesnek a gombócok. A titok a helyes arányok eltalálásában és a pihentetési időben rejlik, amire azért van szükség, hogy a búzadara magába szívja a nedvességet. Ennek köszönhetően nem kell majd több kanálnyi darával vagy liszttel növelni a száraz összetevő mennyiségét, így nem lesz túl kemény és száraz a gombóc, hanem pihe-puha marad. Áfonyamártással tálaltam, szerintem nagyon jól illik hozzá a kicsit savanykás bogyós gyümölcsök zamata. (Az áfonya után ne nagyon öltögessétek a nyelvetek másokra, érdekes látvány a kékes-lilás nyelv. :))

Túrógombóc
  • 50 dkg túró
  • 2 tojás
  • 5 ek búzadara
  • 1 ek cukor
  • 1 ek vaníliás cukor
  • 10 dkg zsemlemorzsa
  • 1-1,5 ek olaj
A túrót egy szitán vagy egy villa segítségével jól áttörjük. Erre azért van szükség, hogy a gombóc valóban sima legyen, ne legyenek benne nagyobb túrórögök. Összekeverjük a tojással, búzadarával és a kétféle cukorral. 2-3 óra pihenési időt adunk neki a hűtőben. Addig elkészítjük a zsemlemorzsát: egy nagyobb serpenyőben felforrósítjuk az olajat, és megpirítjuk benne a prézlit. Ha a gombócmassza már kipihente magát, kis golyókat formálunk belőle, és bő, forró vízben megfőzzük őket. Akkor lesz kész ha feljönnek a víz tetejére, és még egy percet adunk nekik. Kivesszük a vízből és megforgatjuk a zsemlemorzsában. Tálalhatjuk porcukorral, tejföllel, amivel szeretnék.
Az áfonyamártáshoz 30 dkg áfonyát egy kevés, pár kanálnyi cukor kíséretében főztem, közben egy villával kicsit összenyomkodtam. Nem teljesen simára, mert azt akartam, hogy legyenek benne még egész gyümölcsök. 1 kanál keményítő segítségével picit besűrítettem, és el is készült. Hidegen és melegen egyaránt finom!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése