2015. augusztus 11., kedd

Zabpalacsinta

Újra itt... egy kis időre eltűntem, fizikai, lelki és mentális feltöltődés ürügyén elmentem nyaralni, de most már teljesen megújulva és feltöltődve újra itt vagyok, hogy megoszthassam Veletek kalandjaim a konyhában. A visszatéréshez egy ügyes kis gyors receptet hoztam. Tegnap este valami édeset kívántam, volt egy kis őszibarackom, gondoltam azzal kéne kezdeni valamit. Több ötlet is felmerült bennem, mire tudatosítottam magamban, hogy igazából egy dologra vágyom...a palacsintára. A hagyományos palacsinta helyett egy zabpalacsintát készítettem, és egy isteni finom vacsora kerekedett belőle!

Zabpalacsinta
( 1 személyes adag, 4 db kisebb palacsinta)
  • 10 dkg zabpehely
  • 1,5 dkg finomliszt
  • 1 tojás
  • 1 dl tej
  • 1 ek olivaolaj
  • csipetnyi só
  • 0,5 tk sütőpor
Mindössze annyi a dolgunk, hogy az itt felsorolt alapanyagokat jól összedolgozzuk, és kezdhetjük a palacsintasütést. A serpenyőbe is öntehetünk egy kevés olivaolajat, de ha teflonos serpenyővel dolgozunk, akkor olaj nélkül sem fog leégni. A palacsintát akkor kell megfordítani, ha a közepe már kezd hólyagos lenni, és a széle már megsült.
Friss őszibarackkal és mézzel ettem. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése